.

.
Welcome to the random blog ever!

Senin, 06 April 2020

Prepositions in German Language (Wechselpräpositionen)

So, are ya ready to add more your knowledge?

Now we're gonna learn about PREPOSITIONS in German.

To make it clear and easy for you, I share this picture



In
In
Über
Above / On
An
Into, Beside
Unter
Under
Neben
Beside
Hinter
Behind
Vor
In Front Of
Auf
On
Zwischen
Between







There are 2 kind of sentences which use prepositions in German, are there movement or no movement

If there is movement, automatically the noun or thing have to be changed become AKKUSATIV word (der/das/die change)

But . . . .

If there is no movement, automatically the noun or thing have to be changed become DATIV word (der/das/die change)

Beside it, you need to put attention more on the VERB 
Mostly sentences with preopositions use these verb in German

Movement / No Movement
Verb
Mit Bewegung (Movement – Akkusativ)
Stellen, Legen, Setzen, Hängen, Stecken
Ohne Bewegung (No Movement – Dativ)
Stehen, Liegen, Sitzen, Hängen

As always, let me show you the examples

Ade und Sherly gehen ins (in das) Kino
Ade and Sherly go to the Cinema
Sie sitzen im (in dem) Kino
They sit in the Cinema
Sie setzt ihr Baby auf den Stuhl
She puts her baby on the chair
Ich stelle die Flasche auf den Tisch
I put the bottle on the table
Die Flasche steht auf dem Tisch
The bottle stands on the table
Ich lege das Buch in den Schrank
I put the book in the locker
Das Buch liegt jetzt in dem Schrank
The book is located now in the locker
Du steckst dein Handy in die Tasche
You plug / put your handphone in the bag

By the way, ich bekomme eine Hausaufgabe. Ich muss 6 Sätze mit Wechselpräposition machen.

I will share the examples photo of mine, hopefully it can make more clear for you

Wechselpräpostionen
Sätze
Meaning
Bilder
In
Ich stecke das Lineal in das Mäppchen
I plug/put the ruler in the pencil case









Über
Die Lampe hängt über der Wand
The lamp is hanged on the wall

  

An
Mein Vater steht an mir
My father stands beside me








Unter
Wir hängen die Ukulele unter deine Klimaanlage
The ukulele is hanged under the air conditioner



Neben
Mein Gemälde hängt neben der Tür
My painting is hanged beside the door




Hinter
Er legt das Klavier hinter den Stuhl

He puts the piano behind the chair




Vor
Der Stuhl steht vor dem Klavier
The chair stands in front of the piano
Auf
Ardhito setzt meine Puppe und meine Tasche auf das Bett
My doll and my bag sit on the bed



Zwischen
Ich fotografiere die Flasche zwischen die Fotos
I take photo of the bottle between the photos


 



Btw, i got an practice from my teacher, and i already answer it.
I think it is time for you to practice the "Wechselpräpositionen"
Antworten Sie!


The answers are
1. Das Schwein steht unter dem Tisch
2. Ich stelle die Uhr auf das Regal
3. Der Regenschirm steht an der Ecke
4. Das Buch liegt neben dem Sofa
5. Der Mantel hängt über der Tür
6. Ich stelle dem Paepierkorb vor die Tafel
7. Der Hund sitzt vor der Tür
8. Ich stecke den Besen in den Schrank
9. Die Tasse steht auf dem Tisch
10. Das Bild hängt zwischen den Fenstern
11. Ich lege die Zigaretten auf den Tisch
12. Ich setze den Teddybär auf den Stuhl
13. Ich stecke den Teddybär in das Bett
14. Eine Socke liegt unter dem Bett
15. Ich lege den Kuchen auf den Tisch

That's all!
Danke!

2 komentar: