.

.
Welcome to the random blog ever!

Sabtu, 04 April 2020

Possesive Pronouns in German


Well, whats up?
Even though, the world is fighting hard the corona (covid 19), let us learn harder and use wiely this time at home nowadays.

This day i will show you how possesive pronouns in German grammar. It is like "my, your, his, her, its, our, their" and etc. 





This time you have to put your attention more on the position of your words, is it as a dativ or akkusativ word? does it use das/die/der?

As always, i will give you the examples :)

Nominativ
Ich
Das
Mein Essen ist weg
My food is gone
Die
Meine Mutter ist nett
My mother is kind
Der
Mein Saft ist gesund
My juice is healthy
Die (plural)
Meine Taschen sind teuer
My bags are expensive
Du
Das
Dein Essen ist weg
Your food is gone
Die
Deine Mutter ist nett
Your mother is kind
Der
Dein Saft ist gesund
Your juice is healthy
Die (plural)
Deine Taschen sind teuer
Your bags are expensive
Er
Das
Sein Essen ist weg
His food is gone
Die
Seine Mutter ist nett
His mother is kind
Der
Sein Saft ist gesund
His juice is healthy
Die (plural)
Seine Taschen sind teuer
His bags are expensive
Sie
Das
Ihr Essen ist weg
Her food is gone
Die
Ihre Mutter ist nett
Her mother is kind
Der
Ihr Saft ist gesund
Her juice is healthy
Die (plural)
Ihre Taschen sind teuer
Her bags are expensive
Es
Das
Sein Essen ist weg
Its food is gone
Die
Seine Mutter ist nett
Its mother is kind
Der
Sein Saft ist gesund
Its juice is healthy
Die (plural)
Seine Taschen sind teuer
Its bags are expensive
Wir
Das
Unser Essen ist weg
Our food is gone
Die
Unsere Mutter ist nett
Our mother is kind
Der
Unser Saft ist gesund
Our juice is healthy
Die (plural)
Unsere Taschen sind teuer
Our bags are expensive
Ihr (Many of You)
Das
Euer Essen ist weg
Your food is gone
Die
Eure Mutter ist nett
Your mother is kind
Der
Euer Saft ist gesund
Your juice is healthy
Die (plural)
Eure Taschen sind teuer
Your bags are expensive
Sie (You – formal)
Das
Ihr Essen ist weg
Your food is gone
Die
Ihre Mutter ist nett
Your mother is kind
Der
Ihr Saft ist gesund
Your juice is healthy
Die (plural)
Ihre Taschen sind teuer
Your bags are expensive
Sie (They)
Das
Ihr Essen ist weg
Their food is gone
Die
Ihre Mutter ist nett
Their mother is kind
Der
Ihr Saft ist gesund
Their juice is healthy
Die (plural)
Ihre Taschen sind teuer
Their bags are expensive


If you put your "possesive pronouns" as the direct object (Akkusativ) will be like this below :

Akkusativ
Ich
Das
Ich liebe mein Essen
I love my food
Die
Jeremy kauft meine Katze
Jeremy buy my cat
Der
Jeremy kauft meinen Apfel
Jeremy buy my apple
Die (plural)
Er kauft meine Taschen
He buy my bags
Du
Das
Ich liebe dein Essen
I love your food
Die
Ich liebe deine Katze
I love your cat
Der
Ich liebe deinen Apfel
I love your apple
Die (plural)
Ich liebe deine Taschen
I love your bags
Er
Das
Ich liebe sein Essen
I love his food
Die
Ich liebe seine Katze
I love his cat
Der
Ich liebe seinen Apfel
I love his apple
Die (plural)
Ich liebe seine Taschen
I love his bags
Sie
Das
Ich liebe ihr Essen
I love her food
Die
Ich liebe ihre Katze
I love her cat
Der
Ich liebe ihren Apfel
I love her apple
Die (plural)
Ich liebe ihre Taschen
I love her bags
Es
Das
Ich liebe sein Essen
I love its food
Die
Ich liebe seine Katze
I love its cat
Der
Ich liebe seinen Apfel
I love its apple
Die (plural)
Ich liebe seine Taschen
I love its bags
Wir
Das
Ich liebe unser Essen
I love our food
Die
Ich liebe unsere Katze
I love our cat
Der
Ich liebe unseren Apfel
I love our apple
Die (plural)
Ich liebe unsere Taschen
I love our bags
Ihr (Many of You)
Das
Ich liebe euer Essen
I love your food
Die
Ich liebe eure Katze
I love your cat
Der
Ich liebe euren Apfel
I love your apple
Die (plural)
Ich liebe eure Taschen
I love your bags
Sie (You – formal)
Das
Ich liebe ihr Essen
I love your food
Die
Ich liebe ihre Katze
I love your cat
Der
Ich liebe ihren Apfel
I love your apple
Die (plural)
Ich liebe ihre Taschen
I love your bags
Sie (They)
Das
Ich liebe ihr Essen
I love their food
Die
Ich liebe ihre Katze
I love their cat
Der
Ich liebe ihren Apfel
I love their apple
Die (plural)
Ich liebe ihre Taschen
I love their bags



But if you put your "possesive pronouns" as the undirect object it will be like this below :

Dativ
Ich
Das
Er kauft meinem Mädchen ein Ei
He buys my girl an egg
Die
Er kauft meiner Katze ein Ei
He buys my cat an egg
Der
Ich kaufe meinem Vater ein Ei
I buy my father an egg
Die (plural)
Ich kaufe meinen Kinder ein Ei
I buy my children an egg
Du
Das
Er kauft deinem Mädchen ein Ei
He buys your girl an egg
Die
Er kauft deiner Katze ein Ei
He buys your cat an egg
Der
Ich kaufe deinem Vater ein Ei
I buy your father an egg
Die (plural)
Ich kaufe deinen Kinder ein Ei
I buy your children an egg
Er
Das
Er kauft seinem Mädchen ein Ei
He buys his girl an egg
Die
Er kauft seiner Katze ein Ei
He buys his cat an egg
Der
Ich kaufe seinem Vater ein Ei
I buy his father an egg
Die (plural)
Ich kaufe seinen Kinder ein Ei
I buy his children an egg
Sie
Das
Sie kauft ihrem Kind ein Ei
She buys her child an egg
Die
Sie kauft ihrer Katze ein Ei
She buys her cat an egg
Der
Ich kaufe ihrem Vater ein Ei
I buy her father an egg
Die (plural)
Ich kaufe ihren Kinder ein Ei
I buy her children an egg
Es
Das
Er bringt seinem Wasser einen Zucker
He brings its water a sugar
Die
Er bringt seiner Katze ein Ei
He brings its cat an egg
Der
Ich bringe seinem Saft einen Zucker
I bring its juice a sugar
Die (plural)
Ich bringe seinen Katzen ein Ei
I bring its cats an egg
Wir
Das
Er kauft unserem Mädchen ein Ei
He buys our girl an egg
Die
Er kauft unserer Katze ein Ei
He buys our cat an egg
Der
Ich kaufe unserem Vater ein Ei
I buy our father an egg
Die (plural)
Ich kaufe unseren Kinder ein Ei
I buy our children an egg
Ihr (Many of You)
Das
Er kauft eurem Mädchen ein Ei
He buys your girl an egg
Die
Er kauft eurer Katze ein Ei
He buys your cat an egg
Der
Ich kaufe eurem Vater ein Ei
I buy your father an egg
Die (plural)
Ich kaufe euren Kinder ein Ei
I buy your children an egg
Sie (You – formal)
Das
Sie kauft ihrem Kind ein Ei
She buys your child an egg
Die
Sie kauft ihrer Katze ein Ei
She buys your cat an egg
Der
Ich kaufe ihrem Vater ein Ei
I buy your father an egg
Die (plural)
Ich kaufe ihren Kinder ein Ei
I buy your children an egg
Sie (They)
Das
Sie kauft ihrem Kind ein Ei
She buys their child an egg
Die
Sie kauft ihrer Katze ein Ei
She buys their cat an egg
Der
Ich kaufe ihrem Vater ein Ei
I buy their father an egg
Die (plural)
Ich kaufe ihren Kinder ein Ei
I buy their children an egg

That's all
Danke!

Tidak ada komentar:

Posting Komentar