.

.
Welcome to the random blog ever!

Rabu, 08 April 2020

Präpositionen Als Zeitangabe (2)

Hallo!

Now i will add more information about another PRÄPOSITIONEN
This time i will show you another präpositonen about TIME

This is called "+ DATIV ZEITANGABE"

German
English
Seit
Since
Bei
On
Nach
After
Vor
Before
Ab
Start From
In
At/On
Unter
Under/Among/For
Von
From
Zwischen
Between

Examples : (Zum Beispiel)

German
English
Seit meiner Kindheit, spiele ich gern Volleyball
Since childhood I like playing Volleyball
Bei dem Essen darf man nicht sprechen
While eating you aren’t allowed to speak
Nach dem unterricht trifft Angel ihn
After the class Angel meets him
Vor dem Essen soll man die Hands waschen
Before eating you should wash hands
Ab September beginne ich meinen Kurs
Start from September I start to take course
Im (in dem) Juli wird Angel ihre Ferien mit ihm verbringen
In July Angel will spend her vacation with him
Unter der Woche muss ich arbeiten
For a week i mus work
Von dem Montag bin ich nicht in Surabaya
From Monday I am not in Surabaya
Zwischen Montag und Donnerstag werde ich ihn treffen
Between Monday and Thursday I will meet him


PRACTICE 09.04.2020

German
English
Ist sein Vater ein Arzt ?
Is his father a doctor ?
Wo willst du das Regal stellen ?
Where do you want to put the shelf ?
Die Lampe hängt über ihrem Kopf
The lamp is hanged on their head
Am Freitagabend essen wir zusammen in einem Restaurant neben der Schule
On Friday Night we eat together at a Restaurant beside the School
Ihr Bruder spielt jedes Jahr in dem Theater
Her brother play in Theater every year
Nach dem Essen, muss wir meine Tante in dem Bahnhof abholen
After eat, we must pick up my aunt in Station
Wie kostet dein Auto ? Dein Auto gefällt mir
How much the price of your car ? I like your car
Wann hast du Geburstag ? Du must mich zu deiner Geburstagparty einladen
When is your birthday ? You must invite me to your birthday party
Kannst du mir bitte helfen ? Denn ich kann meinen Computer nicht ausmachen
Can you help me please? Because I can’t turn off my computer
Was soll ich nach dem Deutschkurs machen?
What should I do after I take the German course ?







Tidak ada komentar:

Posting Komentar